Friday, March 19, 2010

like stars on earth...

hari tu, time aku buat pbs masa hari last cikgu sekolah tu pasang cerita ni untuk ditonton. aku dapat tengok sekejap jer... lepastu abang aku balik cuti pun dia suggest tengok cerita ni...hu3 dengan semangat berkobar2 aku pun mencari la cerita ini kat pasaran tempatan.....


he....tajuk b.i dia like stars on earth....serius best giler. aku menangis seyh....lepas tengok cerita ni. cerita ni pasal budak disleksia dan macam mana teruknyer dia kena tekanan masa belajar kat sekolah berasrama penuh. aku nangis bukan sebab aku disleksia cuma aku ni stail slow skit. tapi macam mana budak tu kena maki tu, aku pernah rasa gak. sebab tu aku berjanji kalau aku jadi cikgu, aku sebolehnyer tak nak jatuhkan hukum terus yang budak tu malas @ nakal @sebagainyer....kene perhatikan budak tu dulu kan...hu3. sampai sekarang aku masih dipengaruhi emosi...kepada bakal guru ker, ibu bapa ker, abang n kakak ker....better tengok cerita ni. at least tambah pengetahuan kan....

2 comments:

  1. mengajar, come with HUGE responsibility.
    buat betul-betul, didik anak-anak tu betul-betul.
    jangan maki2 tau, cakap lembut2.
    sabar walau senakal mane pun mereka.
    ecehh! care aku cakap macam matang je weh. haha!
    sungguh aku da bertukar jadi makcik sekarang.
    :p

    ReplyDelete
  2. pergh mmg gaya adviser aku la ma keh3....anak orang lain aku ckp lembut2 anak ko jer nnt habisla dia keh3

    ReplyDelete