Wednesday, February 24, 2010

minggu yang panas...

percaya tak dengan ayat setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya....
aku memang sangat2 percaya dengan ayat ini.
sebab benda ini sangat banyak kali berlaku dekat aku
kadang2 kita manusia ni tak sedar...
masa susah kita selalu merungut yang mengapa semua benda ni berlaku kat kita
tapi bila time senang kita sendiri lupa nak bersyukur, lupa bagaimana dan kenapa kita memperoleh nikmat senang tu...
bila aku susah, aku selalu percaya yang setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya...
mungkin benda ini adalah sebagai ujian untuk mendidik aku jadi lebih sabar....
Alhamdulillah bila aku ditimpa kesusahan, aku jarang nak mengamuk atau meraung atau sebagainya.
aku lebih suka ambil konsep tunggu dan lihat....
dan Alhamdulillah benda ini memberi banyak manfaat kepada aku....
cuma aku akui sebagai manusia biasa pun ada masa aku memang tak dapat nak tahan kegeraman aku....
tapi sedikit sebanyak kita cuba memperbaiki diri masing2....
okey kenapa minggu ni panas?
pertama sebab cuaca......
kedua sebab aku sakit hati dengan somebody mggu ni
ketiga sebab printer aku rosak.....
hohohoho -__- bagaimana aku mahu finish aku punya assignment....
tak pe la....aku kena bersabar....mana tau aku bakal mendapat printer baru keh3......

No comments:

Post a Comment