Thursday, February 11, 2010

politik is dirty...

assalamualaikum.... hu3 beberapa hari ni macam penat jerk.

tapi tak sabar nak balik for raya cina....hooorayyyyy....

entry kali ni pasal politik.

serius aku memang tak suka politik...

bukan la sampai aku tak ambil peduli lansung kan sebab nanti kita yang akan memilih pemimpin negara.

cuma bagi aku politik ni kotor.

pensyarah aku sendiri cakap, masa zaman dahulu2, perempuan2, termasuk bahagian eropah tak dibenarkan mengundi.

mereka mengundi pun lepas wujudnya isu hak yang sama rata antara gender

salah satu sebabnya ialah mereka tak nak melibatkan perempuan dalam benda kotor ni. iyerlah dalam politik itu sendiri wujudnya teori bahawa matlamat menghalalkan cara.

walaupun teori itu agak tidak praktikal sekarang sebab adanya undang2 tapi still perkara itu berlaku kan. macam manganaiya orang lain dan sebagainya

aku rasa skop dia tak perlu tengok jauh la...

kat tempat aku belajar sendiri tengah ada pemilihan calon perwakilan pelajar....

time ni kita dapat lihat orang yang tak pernah tegur pun memang sangat peramah. orang tak pernah senyum jadi murah dengan senyuman....

uwekkk benda ni buat aku sangat muak jerk.......

aku nak tengok lepas dia menang dia tegur aku tak nanti.....!

No comments:

Post a Comment