Thursday, March 7, 2013

udah tamat... yippie

assalamualaikum kawan-kawan semua ha3

hamboi ayat nak main ceria yer. seperti yang anda semua maklum saya dah habis menjadi guru ganti selama 2 bulan ha3 (padahal tak da sape heran pun). tapi tetap nak cerita bahawasanya saya sudah kembali menganggur pada hari selasa lepas dan hari ni sudah masuk hari ketiga saya menganggur. perasaan jadi guru ganti best sebab banyak pengalaman berkaitan kerjaya saya jugak yang tak best sebab kawalan kelas masih ke laut. 

sepanjang jadi guru ganti ni banyak perkara saya belajar. benda yang tak boleh saya lupakan ialah first time saya menangis sebab anak murid hina saya..bukan saya tak maafkan budak tu cuma benda tu menjadi pengalaman buat saya la. baru faham sekarang perasaan cikgu-cikgu bahawa susah sebenarnya kerja cikgu ni. bukan kita main dengan kertas or mesin, kita main dengan emosi dan tahap psikologi murid. sebab tu dulu ada kes budak hina kerja cikgu kat blogger tu mati-mati kene bash balik. baru saya paham apa maksud lecturer saya bila dia baca blog budak tu dia cakap "macam mana la perasaan cikgu kepada budak ni kalau dia baca blog budak ni." bila benda ni berlaku pada saya sedikit sebanyak dapat saya relate kan dengan perkara macam tu. okey malas nak bebel panjang jom layan gambar sepanjang saya mengajar kat sekolah ni:-

sebab malas nak letak caption banyak-banyak nak cerita gambar bawah ni sempena sambutan majlis maulidur Rasul kat sekolah. yang kelakarnya guru kelas kene buat sepanduk n sebagainya sebab dia ada pertandingan perakan contoh balut songkok dengan riben ke kasi seragam. tapi sebab tau last minit langsung tak buat apa-apa untuk anak murid. gasak la ko anak murid bukannya dia berarak pun murid kelas saya tu. dia main lumba lari ada la






si baju ungu tu muka ketat kan tapi dalam kelas paling suka menyanyi. baju hijau tu ketua kelas yang tak menjalankan tanggungjawab si baju kuning pulak suka bercerita ha3


budak tengah baju oren tu saya panggil dia pak ajis sebab gaya-gaya dia macam aziz satar ha3

seronok sangat berarak pagi tu. rasa tenang jer 





yang ni kat dalam kelas pulak pertandingan mewarna


okey gambar seterusnya pulak jamuan perpisahan gpk 1. gpk 1 Pn. Siti Muhidah ni jugak bekas cikgu saya waktu sk Semambu. kecik betul dunia kan. majlis perpisahan cikgu ni besar-besaran la sebab saya kenyang makan je sepanjang hari tu. pagi makan kat sekolah. petang plak sambung makan kat hotel. bahagia2 ha3. layan gambar jom tapi tak ikut turutan la ek:-


Pn. Siti Muhidah cikgu paling berdedikasi





perghh teliur bila ingat makanan kat ms garden hari tu




okey sian sahaja cerita saya di sekolah ni. tak banyak sangat pun gambar malas nak tangkap banyak-banyak. sebelum nak habis cerita nak habaq skit cikgu-cikgu sekolah ni super duber friendly sangat. seronok la bekerja dengan mereka. walaupun sekolah ni besar n sekolah agak bandar jugak, biasa orang cakap sekolah bandar kan cikgu sombong tapi cikgu-cikgu sini baik. dia layan saya macam adik-adik rasa selesa sangat dan tak pernah rasa diabaikan. terima kasih banyak2. 

to kementerian pelajaran malaysia @ kpm:



bila nak bagi aku posting ha????!


No comments:

Post a Comment