Tuesday, December 25, 2012

sweet december....

assalamualaikum...
hurmmm kenapa sweet december? sebab december birthday saya ^____^. Suka2...pang!!! suka sangat la. hari ni nak cerita apa yang saya buat waktu birthday saya yang jatuh 20/12/. pada tanggal umur saya genap 23 tahun, pagi-pagi dah siap ikut mak ke tabika. bukan nak sambut birthday saya ye tapi sebab tabika ada buat kursus buat keronsang. kena paksa ikut sebab nak ramaikan orang T__T. oleh sebab family saya cheapskate, ko jangan mimpi la nak celebrate birthday macam orang lain. nak dengar ahli family wish birthday pun macam emas akan keluar dari mulut. masa kecik-kecik dulu kisah la tapi dah mencapai umur separa matang ni (cececeh ayat nak bajet) dah tak heran dah.


antara mereka yang hadir belajar buat kerongsang


mak cik - mak cik n akak-akak yang tengah tekun mendengar arahan

masa tengah buat keronsang ni tiba-tiba kena panggil keluar kononnya nak kena dengar taklimat cara mencegah kebakaran.. mencik tau sebab dari sekolah sampai ke maktab pun asyik dengar benda ni. nanti mengajar nanti pun mesti kena dengar punya. birthday saya pun nak kena dengar jugak. benci!!


pegawai yang bertugas memberikan taklimat dan tak habis-habis tanya soalan serta para pendengar yang buat-buat dengar.

masa dia mintak siapa nak try padam api saya pun pergi la al maklumlah saya ni pemalu. time tak ramai orang macam ni la boleh cuba keh3....


step 1: tarik picu


step 2: pegang penyembur dan hala ke api mengikut arah angin. cara saya pegang tu salah ye sepatutnya kena pegang kat hujung depan.


step 3: sembur la apa lagi! sembur dari kiri ke kanan atau sebaliknya dengan perlahan-lahan.

lepas dah siap semua teori dan praktikal taklimat kebakaran ni masuk balik semula dan sambung buat keronsang. time ni dah ramai peserta yang dah siap keronsang. saya dengan adik tak siap lagi sebab ingat nak buat kat rumahnya. buat benda tu tak susah pun sebab dia dah bagi kertas arahan. tapi sekali cikgu sal yang ajar buat keronsang tu paksa saya dengan adik siapkan jugak T__T.



time ni orang dah sibuk makan dah...


tu tengok adik siapa kena dera keh3x....

gambar saya sepanjang hari memang tak ada ye sebab jadi camerawoman..T_T sedih kot dah la birthday tak da layanan istimewa pun...(padahal tadi sendiri cakap tak kisah). balik tu singgah bandar sebab adik nak tukar tudung sekolah dia. lepastu adik ajak pergi kedai kek konon sebab hari ni hari jadi saya padahal yang sawan nak makan kek tu dia...



saya dapat ini ^___^. nama dia osaka. thanks mak sebab bayar he3. rasa dia not bad la mungkin sebab saya bukanlah peminat kek tegar jadi tak boleh nak describe macam mana rasa dia

nak tengok keronsang saya tak?


......






......



















ni lah dia. keronsang ni bentuk buah anggur tau. tapi sebab tak reti dah nak snap macam mana kan dan keronsang ni bukan saya buat tapi cikgu sal yang buat keh3.


sekian saya cerita saya
terima kasih sebab sudi baca :)

p/s: tak sabar tunggu hari lahir ke 27 sebab ada orang janji nak belanja kek keh3

2 comments:

  1. waahhh~ if pape terbakar ti aq kol ko.hoho

    ReplyDelete
  2. panggil aku buat per panggil la abg bomba mana tau ada yang gantang kalo aku aku tolong tengok je ha3

    ReplyDelete