Tuesday, July 27, 2010

gunung kinabalu...

hari ni.... mr T, lecturer aku buat satu kuiz...
kuiz untuk uji sejauh mana anda kenal negara malaysia.
well daripada 20 soalan tu, ada dua soalan yang boleh buat aku terjun ke sungai pahang
n lemaskan diri sendiri....
aperla....kata nak sambung master geografi....
aku sendiri pun konpius macam mana time pmr, geografi aku boleh dapat a....

soalan 1....
namakan gunung tertinggi yang terdapat di semenanjung malaysia...dan di mana letaknya...
jawapan aku = gunung ledang (teeetttt salah xxxxx)
jawapan sebenar gunung tahan dan terletak di pahang....
aku orang pahang pun tak pernah tahu kat pahang ada gunung tahan....
tapi yang ni aku kira tahan lagi.....

soalan 2
namakan gunung tertinggi yang terdapat di malaysia dan di mana terletaknya gunung tersebut
jawapan aku = gunung kinabalu (betul dah)
tempat letak = sarawak

hahaha habis kena gelak dengan member....
yer aku tak tahu sejak bila gunung kinabalu pindah ke sarawak...
gunung kinabalu terletak di sabah la........
aku rasa comfirm lepas ni aku akan ingat sampai bila-bila kat mana letaknya gunung kinabalu

lepas ni aku kena tambah pengetahuan am lagi...hu3.... jangan risau aku tak akan ajar perkara yang salah kat anak-anak kamu....tehehehe

No comments:

Post a Comment