Sunday, April 11, 2010

suatu kisah di dalam bas...

assalamualaikum...dah selamat balik maktab...
tapi perasaan balik maktab dengan rumah berbeza ek ha3....
tolak cerita perasaan tu ke tepi... nak citer pasal benda lain
tadi balik ke maktab ambil bas transnasional pkul 8.30 pagi
bas yang aku naik tadi agak kucar-kacir skit sebab ada separuh tiket yang ikut no dalam bas
n ada separuh tiket lagi tidak termasuk tiket aku.
so aku duduk la kat mana yang aku suka.
mak cik depan aku pun buat macam tu...
lepastu datang la seorang lelaki yang berbadan besar...
dia cakap kat mak cik tu tempat duduk dia.
cara dia cakap sangat kurang ajar..
mak cik beritahu yang tiket dia tak betul dan cakap yang mak cik tak boleh duduk belakang sangat sebab nanti pening...
nak tahu lelaki balas ape???
"saya tak tahu la mak cik tapi ni tempat duduk saya"!!!
sangat kurang ajar +++ tak da manners lansung.
nasib baik ada auntie india yang bagi tempat duduk dia kat mak cik tu....
sedih kan bangsa lain jugak yang tolong bangsa melayu kita.
bangsa melayu tak abis2 pentingkan diri sendiri
apa salahnya lelaki tu mengalah...
tak luak apa pun....
kalau dia nak duduk jugak cakap la baik2 dengan mak cik tu...
muka tak hensem...hati busuk....apa lagi yang tinggal untuk lelaki macam tu???
sedey2...........

No comments:

Post a Comment