Friday, October 15, 2010

ambil darah

salam semua....
tajuk tu macam pelik je sikit kan....ambil darah
sebenarnya hari ini pegi hospital sebab nak ambil darah untuk di check

sebelum tu kena PUASA 12 jam daripada makan
memang sekso batin omak tengok orang lain makan sodap-sodap
pagi tadi sebelum pegi hospital,
saya pergi ke jabatan Hal Ehwal Pelajar (HEP)
nak dapatkan cop untuk pergi ke hospital.
nak dijadikan cerita.... ketua jabatan tu memang peramah + mesra alam
masa saya masuk dan nak mintak cop tu dia tengah makan
lepas tu encik tu hulur lah saya sebiji LEMANG
tau tak lemang tu sipi-sipi lagi nak masuk mulut saya.....
nasib baik sedar kalau tak, rugi jer puasa saya.
lepas sampai hospital, kena tunggu giliran sebentar untuk ambil darah.
sebelum saya, ada seorang baby yang kecil je lagi
dengar baby tu meraung buat saya rasa scary jerk...
baru ingat nak bla senyap-senyap
last-last nama saya dah dipanggil
masuk jer, ayat first dan paling best saya dengar daripada nurse tu....
adik sakit apa? kenapa banyak sangat darah kena ambil ni?
WHAT!!! ingatkan satu tabung uji jer. sekali 4 tabung uji darah aku....amik ko
nasib baik nurse tu pandai cucuk so memang tak sakit lansung.
honestly aku cakap bukan semua nurse pandai cucuk.
sebab aku dah pernah tengok sebelum ni.
akhirnya selesai jugak....hantar darah tu ke makmal....
tahun depan, baru boleh jumpa doktor untuk tahu result hu3
TERBAIK!!!

2 comments:

  1. saya punya app lak awal nov..tak tau la kali ni nak kena amik darah lagi ke tak

    ReplyDelete
  2. ha3....insyaallah tak kot. tengok akak still sihat n happy

    ReplyDelete