Tuesday, October 5, 2010

berurut dan kisah seorang ibu

salam....
nampak tak kesengalan dan kemalasan menyerlah
so saja nak sambung 2 cerita jadi satu 
tak payah membazir page sebab membazir tu amalan syaitan (alasan semata-mata)
disebabkan accident, my mom pun bawaklah saya pergi berurut
nasib baik emak kepada kawan ayah saya.... bekas bidan dan biasa berurut
saya nasihatkan kepada kaum perempuan... pergilah berurut
tapi berurut dengan orang yang pakar la... bukan orang yang tau aci gosok jerk
sebab ia baik untuk badan...
sebelum berurut selalu bergantung kat painkiller sebab nak hilang sakit badan akibat jatuh motor.
lepas berurut, tak pandang dah painkiller tu....
jeling pun tak mahu....sakit-sakit badan pun dah tak rasa sangat dah....Alhamdulillah
saya berani cakap....nenek yang urut saya dengan guna minyak afiat tu,
buat saya lagi segar daripada urut kat spa harga ratus2
tapi yer lah...lain orang lain pandangan, lain badan
sumanya berbalik pada diri masing2.




cakap pasal urut nak masuk cerita pasal seorang ibu..
cerita ni berkaitan luahan perasaan nenek tu terhadap saya la
benarlah kata pepatah
seorang ibu mampu menjaga sepuluh orang anak
tapi sepuluh orang anak belum mampu jaga seorang ibu.
kita tengok raut wajah ibu tenang jer....
selalu cakap 'emak tak kisah'
tapi di sebalik hati dia, siapa la yang tahu
bukan ingin mengaibkan sesiapa
tetapi sebagai peringatan, jagalah perasaan ibu kita tu
pernah baca satu kisah di mana orang tu rasa tak senang jerk, gelisah dan sebagainya
lepastu dia tanya ibunya ada rasa hati dengan dia ker apa
ibu dia cakap tak ada
bila dia mintak ibu dia ingat balik dan jujur pada dia....
rupa-rupanya ada ibu dia terasa pada dia....
walaupun benda tu dah lama berlaku, tapi kalau Allah nak tunjuk bila-bila masa pun boleh
pernah baca tak kisah di zaman Rasulullah di mana hamba Allah tersebut susah nak sebut kalimah syahadah
sebab dia sakiti hati ibu dia
lebihkan isteri berbanding ibu.....
jadi kita ambil benda ini sebagai pengajaran...buat anda mahupun saya


***thanks mum for everything, i love u so much***

2 comments:

  1. sumtimes kiter tak terasa perkataan or tingkah laku tu leh buat dier terasa..apa pun..saya sayang mak saya jugak.. :)

    ReplyDelete
  2. btul tu kak. kadang-kadang kita sendiri rasa mcm ibu tu x kisah. tp mana la kita tau dia kisah ke tak. sebab tu kena selalu jaga tingkah laku, ambil tahu, ambil berat

    ReplyDelete